In het voorbije werkjaar bleven we onze 3.200 West-Vlaamse bedrijven informeren en ondersteunen. Hoewel we op dat vlak – net zoals u – ook wel het gejojo met maatregelen moesten ondergaan: binnenplan, buitenplan, 10 deelnemers, 50 deelnemers, … Laat ons eerlijk zijn: het Teams- en Zoom-enthousiasme sloeg de voorbije maanden om in digitale moeheid wat natuurlijk een impact heeft gehad op onze trajecten. Net geen 2.000 individuele vragen van bedrijven werden beantwoord via VraagHet@Voka. In 2020 mochten we 13.168 deelnemers bijstaan in hun groei. Voor 2021 noteerden we begin juni al 4.015 deelnemers. Daar moeten we rekening houden met het feit dat we onze fysieke activiteiten pas medio mei terug hebben opgestart. We hopen dat we alsnog een inhaalbeweging kunnen maken.

Snel schakelen...

'Stilgevallen' zijn we nooit, ondanks alle ‘hindernissen’. Het team maakte vol enthousiasme en met een grote snelheid de ommeslag. Coronamodus betekende vooral snel en accuraat – met een luisterend oor – schakelen van infosessies en actua’s over alle maatregelen (op een bepaald moment hadden we 1.800 deelnemers in 1 online sessie!), over de dagelijkse updatemails tot meer dan ooit relevante – met dank aan corona zelfs - inspiratiesessies rond mentaal welzijn, telewerk, cybersecurity en data analytics,..

... en vernieuwen

We gingen aan de slag om bestaande trajecten zoals bv. Bryo Start-up, Scale-up en trajecten rond internationaal ondernemen in een blended format te gaan aanbieden. Daarnaast ontwikkelden we nieuwe trajecten zoals Investor Readiness (een traject voor scale-ups en snelle groeiers op zoek naar risicokapitaal) en onze Talent Academy (waarbij we samen met het bedrijf een leerstrategie opmaken en implementeren met de focus op de lerende medewerker en de lerende organisatie). Ook ontwikkelden we een vernieuwd en versterkt aanbod aan InHouse-opleidingen waarbij we 'aan huis dus' in en op maat van uw bedrijf groeitrajecten komen verzorgen met eigen experten of partners. Last but not least, maar dat heeft u zeker al meegekregen via de pers, is Voka West-Vlaanderen met de Voka Digihub het eerste aanspreekpunt voor ondernemers met alle vragen rond digitale transformatie en digitalisering.

Save the date!

Op 9 september organiseren we ons jaarlijkse Tuinfeest. Een event in ware Indian Summer-stijl, met volop gelegenheid om te netwerken.