1ste en 17de
deelname

Impressionant
versus Storacon


Toen Veerle De Coninck van reclamebureau Impressionant vernam dat de stad Ieper in Kortrijk Xpo uitpakt met een Ieperplein, belde ze linea recta naar de stadsdiensten om haar eerste deelname aan de Bedrijvencontactdagen te laten registreren. Storacon miste nog geen enkele editie. De fabrikant van rekken, opslagmogelijkheden en werkplaatsuitrusting uit Kortrijk nodigt al voor de 17de keer alle West- en Oost-Vlaamse klanten uit naar zijn stand.

Impressionant maakt debuut als exposant

“2 jaar geleden bezocht ik deze beurs voor de eerste keer, op aanraden van een vriendin”, blikt Veerle De Coninck terug. “Dat werd meteen een aangename ervaring: ik sprak veel mensen aan en leerde op die manier een aantal nieuwe leveranciers kennen.” Dit jaar vertrekt ze met een andere insteek, als exposant dit keer. “Het is een geweldig idee van stad Ieper om uit te pakken met een Ieperplein, waar heel wat bedrijven uit onze stad zich gezamenlijk aan de buitenwereld presenteren. Dat gebeurt op een mooi aangeklede stand: een centrale ruimte – met als belangrijkste ingrediënten een bar, salon, tapijt en catering – zorgt voor een gezellige sfeer. Rondom heeft elk deelnemend bedrijf een eigen ruimte, afgescheiden door een wand van één meter hoog, waardoor je ook vlot en snel contact met de buren kan leggen. Mijn focus is het uitbreiden van mijn netwerk in Ieper, waar ik sinds vorig jaar gevestigd ben. In de praktijk zal ik zelf weinig op onze eigen ruimte zijn – daar zullen twee medewerkers de ‘honneurs’ waarnemen – maar vooral b2b-contacten leggen met Ieperse en andere ondernemers. Dit is een geschikt forum om op 2 dagen tijd onze naamsbekendheid fors te boosten.”


Tegelijk wil Veerle ook de koerswijziging van haar onderneming toelichten. “Vroeger spitsten we ons toe op het uitwerken van grafische concepten en ontwerpen, maar die vlag dekt de lading niet volledig. We zijn uitgegroeid tot een marketingbureau dat na een analyse een businessplan voor de klant opmaakt om een hele marketing- en communicatiestrategie uit te werken. Als iedereen die boodschap begrepen heeft, is onze missie meer dan geslaagd”, besluit Veerle.

We willen op Bedrijvencontactdagen
onze strategische koerswijziging toelichten.

Veerle De Coninck

Storacon is trouwe exposant

“De Bedrijvencontactdagen horen voor ons thuis in het rijtje van de belangrijkste beurzen”, zegt marketing- en communicatieverantwoordelijke Stefaan Bonnarens. “We maken van de gelegenheid gebruik om een nieuw platform voor de zwaardere industrie en een nieuw systeem voor tapijtpresentaties te introduceren. Dit evenement vormt voor ons het gedroomde forum om onze talrijke Vlaamse klanten terug te zien en even te horen welke rol wij kunnen spelen bij hun toekomstige projecten.” Storacon hecht veel belang aan een minutieuze voorbereiding van zo’n evenement. “Via de link van Bedrijvencontactdagen sturen we iedereen vooraf een uitnodiging. Op onze stand presenteren we onze innovaties, krijgen bezoekers op de televisie een mooi overzicht van onze recente realisaties en reiken we ook folders aan. De leads die we tijdens deze tweedaagse genereren, contacteren we al in de daaropvolgende dagen. Op de beurs tekenen we geen contracten, maar planten we wel de zaadjes van toekomstige samenwerkingen.”


Zelf werkt Storacon intens samen met Reatech. “Die onderneming uit Tielt is gespecialiseerd in opleiding en advies rond eerste hulp, ergonomie, brandpreventie, elektrische risico’s en coaching. Dat sluit naadloos aan bij onze business en filosofie. Dankzij dit partnership blijven wij constant op de hoogte van nieuwe trends in die markt en kunnen we daar naadloos op inspelen. Omgekeerd kan het Reatech-team Storacon introduceren bij cursisten of klanten die op zoek zijn naar performante oplossingen”, besluit Stefaan Bonnarens.

Tijdens deze tweedaagse planten we de zaadjes van toekomstige partnerships.

Stefaan Bonnarens

Terug naar inhoudstafel