Creativiteit als grootste wapen


6 tips voor
je bezoek

Hoe zorg je ervoor dat je top of mind blijft bij de mensen die je tijdens een beurs bezoekt? Hoe bereid je je bezoek best voor? 6 nuttige tips van Tina Fabry, zaakvoerder van marketing- en strategiebureau Proud Mary uit Roeselare.

1. Bepaal je
doel en focus

“Een algemene beurs als Bedrijvencontactdagen benader je anders dan een vakbeurs met een meer technische oriëntatie. Bekijk wie er zoal staat, wat je wil bereiken en wie je zeker wil zien. Wil je vooral top of mind blijven bij je huidige klanten, of ook indruk maken bij nieuwe prospects?”

2. Werk aan een bondig
en boeiend verhaal

“Stel een boeiende en bondige pitch samen met een uniek verhaal dat er bovenuit springt. Beperk je niet tot het producttechnische, tenzij net daarin je onderscheidend vermogen schuilt.”

3. Spreek de taal
van je contacten

“Zorg ervoor dat je verhaal toegankelijk blijft, zodat iedereen het begrijpt. Weet daarom met wie je spreekt. Bekijk vooraf op LinkedIn al wie ze zijn, wat ze doen en of jullie gemeenschappelijke connecties hebben. Vaak vormen die de ideale ijsbrekers.”

4. Vermijd
de piekuren

“Bepaal vooraf hoeveel tijd je aan elk contact wil besteden, maar houd er rekening mee dat je die planning niet minutieus zal kunnen aanhouden. Verhoog de kans dat je de personen op je ‘bucket list’ ziet door de beurs overdag te bezoeken, en niet tijdens de piekuren.”

5. Laat iets
origineels achter

“Zorg ervoor dat wat je achterlaat, naadloos aansluit bij je verhaal. Wij geven bijvoorbeeld een klein ‘complimentenboekje’, waarin mensen lovende reacties kunnen opschrijven. Dat past bij ons verhaal. Wedden dat ze zich blijven herinneren van wie ze dat boekje gekregen hebben?”

6. Volg het
goed op

“Een goede opvolging begint… vooraf. Connecteer je dan op sociale media al met wie je wil spreken. Wens hen succes, laat weten datje langs komt en neem één à twee weken na het evenement opnieuw contact op.”